Wijkonthaal
Iedereen kan met eender welke vraag elke maandag tussen 13 en 15 uur fysiek terecht in ons wijkonthaal, gelegen in wijkcentrum Silvertop Kiel.
Dit onthaal wordt mogelijk gemaakt door vrijwilligers. Wil je het team versterken, neem dan zeker contact met ons op!
We helpen je graag verder met je vragen of verwijzen je door waar nodig naar de juiste instanties. Je kan terecht met :
-
Concrete hulp- en ondersteuningsvragen op het vlak van zorg, welzijn en gezondheid
-
Vragen bij facturen die je niet begrijpt (bvb. gas en elektriciteit) of een brief van de overheid die je niet begrijpt, we helpen je graag verder om de weg te vinden
-
Je wil een melding doen gericht aan het stadsbestuur of een andere overheid, ook daarmee kan je terecht in het onthaalpunt

We leggen de focus op de nabijheid van diensten en overheid voor de wijkbewoners en we creëren een basis voor een geïntegreerde samenwerking tussen diensten actief in zorg, welzijn en gezondheid.
We willen dit onthaalpunt graag laten uitgroeien tot een onthaalpunt van en door de wijk. Daarom zijn we steeds op zoek naar vrijwilligers uit de wijk om het onthaalpunt te bemannen en uit te bouwen.